Angajăm consultant local/ expert în domeniul sănătății publice pentru expertizarea și completarea modelului de regulament local cu privire la gestionarea fântânilor și izvoarelor

Angajăm consultant local/ expert în domeniul sănătății publice pentru expertizarea și completarea modelului de regulament local cu privire la gestionarea fântânilor și izvoarelor

 TERMENI DE REFERINŢĂ

Consultant local/ expert în domeniul sănătății publice  pentru expertizarea și completarea modelului de regulament local  cu privire la gestionarea fântânilor și izvoare

Tipul contractului: Contract de prestări servicii

Funcția/ Prestator: Consultant tehnic/ expert în domeniul sănătății publice

Durata contractului: 15 zile de lucru, august - octombrie 2025;

Limba de lucru: română.

  1. Context

Asociația EcoContact este o organizație non-guvernamentală și are drept scop promovarea protecției mediului, dezvoltare durabilă și utilizarea sustenabilă a resurselor naturale. Asociația EcoContact activează la nivel local, național și regional.

Proiectul „O justiție verde pentru un mediu protejat si comunități durabile în Republica Moldova” implementat de AO EcoContact cu suportul Suediei își propune să contribuie la îmbunătățirea cadrului normativ și instituțional al guvernanței și al justiției de mediu prin promovarea unei implicări mai active și a unei cooperări mai strânse din partea tuturor actorilor-cheie în domeniul protecției mediului, la nivel național și local. Proiectul urmează sa consolideze capacitățile APL în implementarea legislației de mediu și contracararea contravențiilor de mediu în cele 11 raioanele țintă a proiectului - mun. Bălți, Fălești, Hâncești, Ialoveni, Ștefan Vodă, Căușeni, Cahul, Edineț, Călărași, Rîșcani și Anenii Noi.

În scopul facilitării procesului de elaborare și implementare legislației de mediu și celei conexe la nivel local, EcoContact a inițiat activitățile de suport juridic gratuit reprezentanților instituțiilor publice și APL, inclusiv în elaborarea / ajustarea cadrului normativ local.

Astfel, juriștii din cadrul echipei EcoContact au elaborat un proiect al modelului de regulament local cu privire la gestionarea fântânilor și izvoarelor

Prezentul regulament este elaborat în conformitate cu prevederile următoarelor documente: Legea6 privind administrația publică locală nr. 436/2006, Legea apelor nr. 272 din  23.12.2011, Legea nr. 1515-XII din 16 iunie 1993 privind protecția mediului înconjurător, Legea nr.1102 din 6 februarie 1997 cu privire la resursele naturale, Legea Nr. 182 din 19-12-2019 privind calitatea apei potabile, Legea Nr. 10 din 03-02-2009 privind supravegherea de stat a sănătății publice, Hotărârea de Guvern Nr. 1466 din 30-12-2016 pentru aprobarea Regulamentului sanitar privind sistemele mici de alimentare cu apă potabilă,

Regulamentul stabilește procedura întreținere, amenajare și evidența fântânilor (inclusiv și celor  publice) și izvoarelor amplasate pe teritoriul APL, cu scopul de a stabili un cadru clar pentru gestionarea eficientă, protejarea și utilizarea durabilă a resurselor de apă provenite din fântânile publice/izvoare, în conformitate cu prevederile legale.

Gestionarea fântânilor și a izvoarelor presupune organizarea activităților de identificare, inventariere, întreținere și monitorizare a calității apei și construcției, precum și implementarea de măsuri pentru prevenirea poluării și protejarea ecosistemelor acvatice

Regulamentul subliniază importanța unui management integrat al fântânilor publice și izvoarelor, care implică atât autoritățile locale, cât și comunitățile rurale, în scopul menținerii funcționalității acestora și al garantării accesului la apă potabilă sigură.

  1. Obiective și sarcini specifice

Obiectivul prezentului contract este angajarea unui consultant tehnic din domeniul sănătății publice,   care să susțină AO EcoContact și Platforme Locale de Mediu în completarea și ajustarea modelului de regulament local cu privire privind gestionarea fântânilor publice și izvoarelor

  1. Elaborarea secțiunilor specifice / ajustarea textului proiectului regulamentului conexe standardelor și cerințelor din domeniul sănătății publice;
  2. Elaborarea / actualizarea anexelor specifice / documentelor lipsa la regulamentul;
  3. Completarea proiectului de Decizie a consiliului privind aprobarea regulamentului menționat mai sus, precum și notei de fundamentare
  4. Facilitarea (după necesitate) ședințelor GL pentru elaborarea regulamentelor în cadrul localităților și deplasări in teritoriu pentru evidențierea și documentarea modelor de practici bune.

Toate materialele trebuie să fie elaborate fie în limba română. Traducerea în altă limbă va fi asigurată de EcoContact.

În cadrul executării sarcinii, consultant tehnic va coordona activitate cu expertul Programe Drept  din cadrul EcoContact

 

Livrabile:

  • Textul ajustat al regulamentului cu toate anexe
  • Proiect de decizie a consiliului privind aprobarea regulamentului și notei informative explicative/ nota de fundamentare
  • Raportul privind sarcinile executate.

 

  1. Cerințe față de Expertul tehnic:
  • Studii superioare  în domeniul sănătății publice sau în alte domenii conexe (biologie, chimie) .
  • Experiență anterioară de minimum 3-5 ani în domeniul sănătății publice, inclusiv igienist, epidemiolog sau diplomă de master în sănătate publică medicină
  • Cunoștințe aprofundate despre legislația sănătății publice, protocoalele de inspecție, prevenirea și controlul bolilor.
  • Experiență dovedită privind elaborarea de documente tehnice
  • Cunoașterea fluentă a limbii române (cunoașterea limbii rusă prezintă un avantaj;
  • Abilitați de lucru la calculator, cunoașterea programelor de baza al Microsoft Office, E-mail, Internet.
  • Abilități bune de comunicare și interacțiune cu alte persoane.
  1. Criterii de selecție:

Contractul va fi semnat cu candidatul care va prezenta cea mai bună valorificare a resurselor puse la dispoziție, luând în considerație următoarele criterii:

  1. Calitatea ofertei - experiență în domeniul de expertiza demonstrată
  2. Oferta financiară rezonabilă
  3. Cadrul organizatoric:

Candidatul va semna un contract de prestări servicii și în procesul de lucru se va consulta cu echipa proiectului.

Raportul de activitate și Livrabilele urmează a fi aprobate de către Managerul de proiect al AO EcoContact.

  1. Prezentarea ofertei:

Oferta urmează sa includă următoarele documente, prezentate în limba Română:

  • CV-ul candidatului cu accent pe serviciile prestate anterior și experiența deținută;
  • Oferta financiară (oferta pentru ziua de muncă în MDL, prețul net). Taxa solicitată poate fi verificată de comitetul de evaluare prin solicitarea prezentării contractelor similare.

Termenul-limită pentru depunerea dosarului: 31 iulie 2025

Propunerile urmează a fi expediate la următoarea adresă e-mail: hr@ecocontact.md, cu mențiunea poziției – Consultant local- regulament local cu privire la gestionarea fântânilor publice și izvoare

Toate întrebările privind această funcție pot fi adresate la poșta electronică hr@ecocontact.md.

Asociația își rezervă dreptul de a solicita documente suplimentare confirmative în caz de necesitate. Doar candidații selectați vor fi contactați.

 

Solicită o consultație de mediu

Solicitarea dvs. va fi preluată în scurt timp de către un consultant EcoContact, care vă va contacta pentru detalii.