Termeni de Referință
(sarcină cu normă redusă)
Denumirea poziției: Consultant pentru elaborarea politicii de achiziții (politica de procurări) ale A.O. EcoContact
Perioada contractării ți elaborare livrabile: Iunie-iulie 2022
Volum total de lucru: nu mai mult de 20 de zile de lucru.
Tip contract: Contract prestări servicii (Consultant individual)
Limbi obligatorii: Româna și Engleza
Locul de activitate: mun. Chișinău
Termenul limită de aplicare: 31 mai 2022
1. Cadrul General
Asociația Obștească EcoContact este o organizație neguvernamentală de mediu cu sediul la Chișinău. Misiunea organizației este „de a contribui la formarea unei societăți responsabile pentru respectarea drepturilor omului și pentru a asigura un mediu favorabil pentru generația prezentă și viitoare, oferind sprijin pentru îmbunătățirea mediului, precum și parteneriate pentru dezvoltarea durabilă a comunităților din Moldova”.
Organizația are trei direcții strategice de activitate:
(a) Punerea în aplicare a Convenției de la Aarhus. Organizația oferă sprijin pentru participarea publicului și accesul la informații privind problemele de mediu. Începând cu 2013, EcoContact găzduiește Centrul de Informare și Consultanța de Mediu Aarhus, creat cu sprijinul Misiunii OSCE în Moldova;
(b) Dezvoltare durabilă cu un accent special pe: economie verde, schimbări climatice/reducerea riscului de dezastre, managementul durabil al deșeurilor și substanțelor chimice.
(c) Legislația de mediu. Organizația oferă sprijin pentru alinierea legislației naționale de mediu cu prevederile Acordului de Asociere UE-RM și a Planului de Acțiune.
Fiind o asociația dinamică, EcoContact se focusează pe aspecte de dezvoltare organizațională și oferă posibilități angajaților de creștere și dezvoltare personală.
În procesul de lucru, EcoContact a stabilit parteneriate cu diverși actori la nivel local, național și regional. Organizația lucrează cu comunitățile locale și autoritățile publice, comunitatea ONG-urilor, autoritățile la nivel național și donatori.
Organizația implementează proiecte de mediu, oferă consultanță tematică în domeniile prioritare conform strategiei de dezvoltare organizațională și a altor documente strategice.
A.O. EcoContact are în derulare proiecte finanțate de donatori externi, iar existența unei politici de achiziții coerente și ajustată la necesitățile donatorilor și ale proiectelor implementate este o prioritate actuală a asociației. A.O. Ecocontact deține un Manual Operațional care sta la baza activității sale și care descrie unele aspecte privind principiile și regulile de achiziții utilizate. Atragerea unor noi proiecte investiționale a creat premise pentru revizuirea politicii de achiziții și includerea unor aspecte noi care cuprind printre altele și achiziția lucrărilor în cadrul activităților de infrastructură.
În acest context, EcoContact intenționează să angajeze un consultant individual care va elabora politica de achiziții a asociației ce ulterior va fi incorporată în Manualului Operațional al asociației.
2. Obiectivul Sarcinii
Obiectivul sarcini date constă în acordarea suportului necesar A.O. Ecocontact în elaborarea politicii de achiziție a acesteia, care va fi utilizată în implementarea proiectelor realizate de către asociație și în organizarea de zi cu zi a activităților acesteia (la necesitate).
Responsabilitățile Consultantului
În realizarea sarcinii date, Consultantul va avea următoarele responsabilități:
3. Perioada de realizare a sarcinii
Aceasta sarcină cu normă redusă este planificată pentru a fi inițiată luna iunie 2022, iar contractul semnat va fi finalizat cel târziu la finele lunii iulie.
Aranjamente Instituționale
Consultantul va fi selectat de către A.O. EcoContact și va activa în numele acesteia, care va fi autoritatea contractantă pentru sarcina dată. Acesta va raporta direct Managerului de proiect, A.O. EcoContact.
4. Livrabilele
Consultantul va prezenta următoarele livrabile:
Livrabilele elaborate vor respecta pe deplin cerințele specificate în acest Caiet de Sarcini, inclusiv cele privind responsabilitățile Consultantului. Acestea vor fi coordonate cu directorul A.O. EcoContact și va include comentariile și propunerile înaintate în procesul de coordonare.
# |
Livrabile |
Perioada de prezentare a livrabilului (săptămânii după semnarea contractului) |
1. |
Politica de achiziții a A.O. EcoContact; |
3 |
2. |
Documentele-șablon pentru fiecare tip de achiziție |
5 |
3. |
Raportul final privind activitățile realizate |
6 |
5. Remunerarea și schema de plăți
Adițional CV-ului, consultantul va înainta oferta financiară care va include:
Plata se va fi efectuată de către A.O. EcoContact după aprobarea livrabilelor de către directorul asociației și conform următoarelor etape de plată:
# |
Plata |
Perioada plății (săptămânii din ziua semnării contractului) |
Condiții de plată |
1. |
Plata în avans - 10% |
0 |
După semnarea contractului |
2. |
2-a plată - 30 % |
3 |
După aprobarea Livrabilului 1 |
3. |
3-a plată - 30% |
5 |
După aprobarea Livrabilului 2 |
4. |
4-a plată - 30% |
6 |
După aprobarea Livrabilului 3 |
|
Total - 100% |
|
|
6. Cerințe de Calificare
Consultantul va avea următoarele calificări și experiențe:
Candidații interesați pot transmite următoarele acte până la data de 31 mai 2022, ora 17:00, la adresa de email hr@ecocontact.md, cu mențiunea poziției pentru care aplică (Consultant pentru elaborarea politicii de achiziții ale A.O. EcoContact):
Pentru detalii sau informații adiționale persoană de contact Natalia Guranda, tel +373 22 99 61 62 (natalia.guranda@ecocontact.md )
Doar persoanele selectate vor fi contactate.
Criterii Minime de calificare:
Tabel de evaluare a candidatior:
Criteriu |
Punctaj maximum |
Descriere |
Studii superioare universitare cu specializare în economie, achiziții sau alte domenii relevante sarcinii date și domeniului mediului |
20 p. |
Licenta/master: 10 p. PhD: 5 p. Studii domeniul mediului 5 p. |
Certificate de instruire în domeniul achizițiilor eliberate de instituții certificate ( certificarea internațională constituie un avantaj) și abilitatea de a oferi astfel de instruiri |
25 p. |
5 p. pentru fiecare certificat, max.25 p. |
Experiența de lucrul în calitate de specialist în achiziții în proiectele ale Uniunii Europene (de ex: ADA, AEDC etc) |
15 p. |
până la 10 ani – 5 p. 10- 14 ani – 10 p. mai mult de 15 ani - 15 p. |
Experiența de lucrul în calitate de specialist în achiziții în proiectele ale Băncii Mondiale |
15 p. |
până la 10 ani – 5 p. 10- 14 ani – 10 p. mai mult de 15 ani - 15 p. |
Experiență în elaborarea documentelor de politici de achiziții pentru diferite proiecte investiționale.
|
25 p. |
2 proiecte invenstiționale – 10 p. pentru fiecare politica: aditional 5 p. |
Total: |
100 p. |
|
Interviu (optional) |
200 p. |
|
Ofertele financiare ale candidaților finali vor fi evaluate folosind formula: 80% - pentru evaluarea technică și 20% - pentru evaluare financiară.